Zavolejte nám: 777 818 720

Zdravý spánek

Pokud jste zastáncem zdravého životního stylu, jistě nám dáte za pravdu, že na třetím místě jde o cvičení, druhé místo patří výživě a stravování a první místo zaujímá zdravý spánek! Spánek je důležitá součást našeho života. V případě, že na sobě člověk nepozoruje změny k lepšímu, je zřejmě něco špatně.

Jak na kvalitní spánek se dozvíte v tomto videu:

Chcete mít ihned lepší náladu?

Pokud chcete mít lepší NÁLADU, lepší SPÁNEK a více ENERGIE, klikněte níže na tlačítko a my vám pošleme tahák „7 TIPŮ JAK NA LEPŠÍ SPÁNEK V ROCE 2018“ pro vaši pohodlnost přímo do Facebook Messengeru.

 

Proč je spánek důležitý pro náš život?

Nedostatek spánku má hned několik negativ, které se ale dají snadno odstranit.

Pokud nespíme alespoň 7 hodin denně, nejenom že jsme podráždění, náladoví a stresovaní, ale máme sklon k nemocem, jako je rýma a nachlazení, vzniká riziko srdečních onemocnění a bolesti hlavy. A to dokáže znepříjemnit život. Posílit imunitní systém je jedna z možností, jak se nemocem vyhnout. K tomu nám pomůže právě dobře se vyspat.

Co možná málokdo ví je, že nedostatek spánku způsobuje přírůstek na váze a obezitu. Nedostatek spánku v těle přeměňuje hladinu hormonů a to je důvod, proč chodíme vyjídat lednici. Nemáme také žádnou motivaci k nějakému výkonu. Držíme – li tedy nějakou dietu, je úplně k ničemu, pokud se dobře neprospíme. A proto hubnutí do plavek bez pořádného spánku není moc reálné.

Spánek podporuje také naši duševní rovnováhu. Stejně jako nedostatek spánku má negativní následky na naše zdraví obecně, je duševní zdraví ohroženo úplně stejně. Objevuje se deprese, špatná produktivita, člověk se špatně koncentruje. Je to vlastně dáno tím, že při nedostatku spánku dochází ke zhoršení mozkových funkcí.

Zdravý spánek nám také pomáhá zpomalovat stárnutí. A protože nedostatek spánku vcelku hodně ovlivňuje hydrataci pokožky, příčinou je suchá pokožka, která vykazuje příznaky stárnutí. Jistě nám dáte za pravdu, že pokud prohýříme celou noc a jsme tudíž nevyspalí, ráno na sobě pozorujeme nejen pomačkanou tvář v zrcadle, ale i kruhy pod očima. Vrásky pak na sebe nedají dlouho čekat a my se pak můžeme snažit tvář vyžehlit krémem proti vráskám. Takže pokud se po měsících nedostatečného spánku nechceme probudit jako starci a stařeny, spát zhruba 8 hodin se vyplatí.

Jak docílit kvalitního spánku?

Nejjednodušší způsob jak docílit kvalitního spánku je blokovat modré světlo, které vychází z elektronických zařízení. Jedna z možností je nošení  brýlí OnZeal, které modré světlo blokují a můžete tedy nerušeně spát.

Brýle OnZeal na blokování modrého světla

Kvalitní matrace

Vcelku důležitým bodem ke zdravému spánku je i kvalitní matrace. Ovšem najít tu správnou bývá někdy tvrdý oříšek. Je třeba vybrat matraci, která splňuje všechny naše požadavky. Ne všichni mají rádi tvrdou matraci, ne všichni jsou stejně velcí, ne všichni mají stejnou váhu. Právě tyto hlavní kritéria při výběru matrace jsou důležité pro náš spánek. Navíc pokud si vybereme tu správnou, budou se nám zdát nejen krásné sny, ale také nás nebudou bolet záda nebo klouby. Firem, které nabízejí kvalitní matrace je na trhu dostatek, takže teď jen vybrat tu správnou.

Práce do ložnice nepatří

Bohužel se v dnešní době plné moderní techniky, která zahrnuje mobilní telefony, počítače, čtečky knih, objevuje nešvar plně pracovně vytížených jedinců, berou si práci do ložnice což je chyba. Mozek není nastaven do klidového, relaxačního stavu a spaní je tak ohroženo. Lepším řešením pro zdravý spánek je čtení knih, ovšem těch klasických.

Před spaním je zkrátka nejdůležitější vypnout mozek, uvolnit tělo a spánek se zaručeně dostaví. Tak tedy klidnou, dobrou noc.

Související články