Zavolejte nám: 777 818 720

Poruchy spánku

Dnešní uspěchaná doba ale moc našemu klidu a spánku nepřidá a spousta z nás trpí poruchami spánku. Občasné poruchy spánku jsou víceméně spojeny s psychickým vypětím a postihují lidi různého věku. Když se k tomu přidá přepracovanost, stres a vyčerpanost, je doslova vymalováno.

Jak na kvalitní spánek se dozvíte v tomto videu:

Chcete mít ihned lepší náladu?

Pokud chcete mít lepší NÁLADU, lepší SPÁNEK a více ENERGIE, klikněte níže na tlačítko a my vám pošleme tahák „7 TIPŮ JAK NA LEPŠÍ SPÁNEK V ROCE 2018“ pro vaši pohodlnost přímo do Facebook Messengeru.

 

Spánek je nejen prospěšný, ale i velmi příjemný. Pokud spíte denně 8 hodin, pak je vše pořádku a žádné zdravotní potíže Vám nehrozí. Spánek navíc tvoří skoro třetinu našeho života a díky obnově nebo regeneraci ve spánku naše tělo funguje přesně tak jak má.

Podle historiků Isaac Newton a  Napoleon Bonaparte spali jenom čtyři hodiny denně, což není opravdu nic moc. Zatímco například Albert Einstein mohl trávit v posteli až 11 hodin, takže otázkou vlastně zůstává, jak vypadá ten zdraví prospěšný spánek?

Zdravotní problémy pak na sebe nedají dlouho čekat a dostaví se bolesti hlavy, migrény a jiné. Člověk se pak cítí hodně unavený a bez nálady a to se bohužel promítá v jeho životě. Ať už soukromém, pracovním nebo společenském.

Co dělat při poruchách spánku

Pokud se vyloženě nejedná o vážnou nemoc, která nám způsobuje problémy s usínáním, můžeme se vyhnout občasným poruchám spánku několika osvědčenými způsoby. Navíc se budeme cítit skvěle.

První pravidlo, které bychom měli dodržovat je, že spát s plným břichem se opravdu nedá. Nejen, že se pak člověk cítí jako balón, ale převalování na posteli není zrovna pohodlné. Takže: pij do polopita, jez do polosyta…a budete spát až do rána.

Druhým pravidlem pro pohodlný a zdravý spánek je, chodit spát ve stejnou nebo alespoň přibližně stejnou dobu. Pokud jste sova, která žije v noci, v práci vás to asi moc bavit na druhý den nebude. Poruchy spánku by se staly každodenním společníkem a život by se ubírat trochu jiným směrem než bychom chtěli.

Co je ale asi nejlepším řešením pro nespavce, je pravidelný pohyb. Pokud jste aktivní sportovci, je nejlepší protáhnout svalstvo v ranních hodinách, kdy nás pohyb dokonale nastartuje do nového dne. Cítíme se plní energie a vitality. Na podvečer se velice osvědčila jóga nebo lehké formy cvičení, které jsou spíše oddychovou formou relaxace a duševního klidu. Poruchy spánku tak nemají šanci nám znepříjemnit život.

Výborným pomocníkem pro zdravý a klidný spánek je malá večerní procházka, která nemusí být nikterak dlouhá. Pohyb na čerstvém vzduchu nám okysličí dýchací cesty i mozek. A vyspaný člověk se hned cítí mnohem lépe.

Bylinky a čaje vhodné právě při spánkových poruchách používali už naše prababičky. Meduňkový čaj je nejen spolehlivým pomocníkem proti nespavosti, ale účinně napomáhá i při stavech spojených s migrénou, depresemi a nervozitou. Meduňka obsahuje antioxidanty, vitamín B a C a různé prospěšné kyseliny a podle našich předků také prodlužuje život, takže se může stát naším oblíbeným čajem.

Bylinky můžeme rovněž použít do koupele, která nám nejen pomůže od nespavosti, ale zbaví nás stresu, migrény či deprese. K tomu nám pomáhá nejen zmíněná meduňka, ale i mučenka, levandule, rozmarýn nebo třezalka. O vhodných bylinách pro poruchy nespavosti se poraďte s lékárníkem.

Závěrem…

Pokud se ovšem stane, že žádná z osvědčených metod nepomáhá a poruchy nespavosti i nadále přetrvávají, je na místě, vyhledat lékaře. Podceňovat problémy s nespavostí se opravdu nevyplácí.

A pokud znáte pohádku O chytré horákyni, která se ptala co na světě je nejsladší, tak musíte uznat, že sud medu to určitě nebude.

Související články