Zavolejte nám: 777 818 720

Modré světlo – co to je a jak se před ním chránit

Studie

Nedávná studie provedená Bank of America ukazuje, že téměř polovina amerických spotřebitelů by nepřežila den bez mobilních zařízení. To dává smysl. Zamyslete se nad první věcí, kterou ráno uděláte. Sáhnete na mobil, než se dostanete z postele. Poté se vydáte přímo k počítači a pracujete na něm většinu dne nebo používáte další elektronická zařízení jako tablety nebo se díváte na TV.

Ale co když vám řeknu, že tato elektronika vydává nebezpečné modré světlo, které negativně ovlivňuje nejen vaše oči, ale i celkové zdraví? Je to to znepokojující informace pro všechny oční lékaře.

Elektronická zařízení a naše oči

Více a více stráveného času u obrazovky může ovlivnit vaše oči dvěma způsoby. Prvním a nejčastějším vedlejším účinkem je namáhání očí. Když se díváme na obrazovku, naše míra mrkání výrazně klesá. Být delší dobu bez mrkání není zdravé pro naše oči. Oči pak budou suché a můžou začít nepříjemně pálit.

Pokud jste někdy zažili mírně rozmazané vidění poté, co jste dlouhou dobu zírali do počítače, tak to byla známka namožených očí. Možná se vaše oči po procházení vašeho kanálu na Facebooku cítí suché, unavené, nebo možná cítíte bolesti hlavy. Tyto příznaky jsou tak běžné, že je nepovažujeme ani za skutečné problémy. Ale problémy to opravdu jsou. A to ne malicherné. Zatímco namožené oči jsou jen dočasné, pokud s tím nezačnete něco dělat, může se to stát skutečný problém.

Jak na to

Nejjednodušší způsob, jak řešit namožené oči, je více mrkat. Zní to jednoduše a jednoduché to také je, ale musíte na to neustále myslet. Mrkání pomáhá udržovat oči vlhké a zdravé. Dalším účinným způsobem, jak se vyhnout namoženým očím, je dodržovat pravidlo „20-20-20“ – každých 20 minut se dívat na něco vzdáleného nejméně 20 stop po dobu nejméně 20 sekund. Toto cvičení zapůsobí na vaše zrakové vidění a pomáhá oči „resetovat“.

Druhý a vážnější dopad, který může mít na naše oči příliš mnoho technologických zařízení, je poškození způsobené vyzařujícím modrým světlem. Modré světlo je přesně to, jak to zní – je to typ světla, které vydává modrou barvu. Je škodlivé, protože dokáže proniknout až k zadní části oka, přes přírodní filtry očí a to je problém.

Přestože modré světlo není nic nového, největším problémem je množství modrého světla, které každý den dostáváme z elektronických zařízeních. Protože se expozice zvyšuje v průběhu času, způsobujeme si trvalé poškození našich očí. A poškozené oči určitě nikdo z nás nechce.

Platí to zejména proto, že dospělí užívají stále více a více digitálních zařízení jak v osobním, tak v profesionálním životě. Tak co s tím můžete udělat?

Za prvé, můžete podniknout kroky k ochraně očí před škodlivými účinky modrého světla. Pokud nejste schopni omezit používání digitálních zařízení, přinejmenším jej zkraťte před spaním. Studie ukazují, že expozice modrého světla pár hodin před spaním ve skutečnosti potlačuje melatonin a významně zpomaluje hluboký REM spánek. Takže pokud nebudete používat technologická zařízení před spánkem a v noci, bude to pro vás znamenat lepší spánek. Další tip je používat před spánek ochranu zraku. Brýle blokující modré světlo. Odkaz na OnZeal brýle najdete zde.

Brýle OnZeal na blokování modrého světla

 

Tím, že budeme mít na paměti několik jednoduchých způsobů, jak ochránit naše oči, budeme s potěšením vědět, že naše oči vydrží mnohem déle než naše spolehlivé smartphony, tablety a počítače.

Více informací o škodlivém modrém světle se dozvíte níže ve videu:

 

Související články