Zavolejte nám: 777 818 720

Jak usnout ve stresu

Jak usnout ve stresu je otázka, kterou si asi každý z nás někdy položí. Starostí nebo myšlenky nám mohou pokazit usínání na celé hodiny.
A další den máme často pocit „nech mě na pokoji“, který z nás vyzařuje, když kráčíme světem po špatném nočním spánku.

Nepochybně všichni zažijeme někdy nespavost v průběhu našeho života. Stresy života a pracovních termínů nám často nedovolí se kvalitně vyspat.

Důležité je vytvořit prostředí, které vede k hluboké relaxaci.

Zkuste jeden z těchto tipů dnes večer pro sladké sny a klidný spánek.

1. Soustřeďte se na relaxaci 1-2 hodiny před spaním.

Ve večerních hodinách snižte různý druh stimulace. Ztlumte osvětlení a zpomalte.
Dělejte něco, co je relaxující, jako je čtení, cvičení jógy, koupání nebo pokec o vašem dni se svým partnerem. Pokud je to možné, udělejte relaxaci vaší prioritou. Pokud jsou určité úkoly nevyhnutelné, dělejte je uvolněně.

2. Skončete s kofeinem v poledne.

Kofein může zůstat v těle 8-14 hodin po konzumaci. Kofeinové účinky se liší od člověka k člověku, ale pokud máte problémy se spánkem, zkuste to úplně vyloučit po dobu jednoho měsíce a zjistěte, zda to zlepšuje váš spánek. Zvažte také záludné zdroje kofeinu, jako je čokoláda a čaj. Přepněte na vodu, bylinný čaj a bylinné náhražky kávy.

3. Dejte si jídlo na spánek

Jezte potraviny obsahující živiny, které podporují spánek, včetně tryptofanu, melatoninu a hořčíku. K večeři si dejte kombinaci vysoce kvalitních bílkovin a komplexních sacharidů. Vyzkoušejte pokrm quinoa se zeleninou a nakrájená kuřecí prsíčka posypané opečenými dýňovými semínky. Jako dezert zkuste misku čerstvých třešní nebo zmrazeného jogurtu vyrobeného z mražených třešní a kokosového mléka.

4. Jděte dříve do postele.

Snažte se jít každý den spát ve stejnou dobu. Naše těla jsou postavena na spánek 22:00 – 6:00. Nejvíce regenerační doba spánku nastane mezi 10:00 a 2:00.

5. Procvičte dýchání v levé nosnici.

Zablokujte pravou nosní dírku pravým palcem a dýchejte jen levou nosní dírkou. Dýchání z levé nosnice má uklidňující a relaxační účinek na naši mysl. V Kundalini Józe se doporučuje, abyste si dali 26 dlouhých, pomalých hlubokých dechů tímto způsobem, aby se vyvolal relaxační účinek na mysl a tělo.

6. Změňte svou perspektivu.

Co si myslíte o spánku? Strach vytvářejí napětí v těle a tělo, které je napjaté, nebude schopné spadnout do hlubokého spánku. Strach z toho, že nemůžete usnout, může snadno zabránit v usínání. Můj boj s nespavostí se nakonec změnil, když jsem věřil, že můžu usnout bez prášků na spaní. Často si řeknu: „Rozhodl jsem se uvolnit a všeho nechat“. A už si ani nepokládám otázku, jak usnout ve stresu.

7. Pohrajte si s osvětlením a zvukem.

Sladění našich vnitřních rytmů s přírodou nám přináší klidnější spánek. Dávejte si pozor na to, abyste se během dne vystavovali slunečnímu záření. Zhasnete světla několik hodin před spaním a nepoužívejte žádné zařízení jako jsou tablety, mobily a PC. Elektronická zařízení jako je PC, tablet a mobil vyzařující modré světloModré světlo je přesně to, jak to zní – je to typ světla, které vydává modrou barvu. Před spánkem je škodlivé, protože dokáže proniknout až k zadní části oka, přes přírodní filtry očí a to je problém.

Jak blokovat modré světlo?

Další způsob jak blokovat modré světlo je nošení brýlí před spaním. Brýle mají speciální filtr, který modré světlo blokují a tudíž není problém před spaním používat elektronická zařízení.

Brýle blokující modré světlo. Odkaz na OnZeal brýle najdete zde.

Brýle OnZeal na blokování modrého světla

 

Spějte v černé místnosti nebo noste masku na oči. Pokud víte, že jste více uvolněni s nějakým hlukem v pozadí, můžete použít různé uspávací melodie. Špunty do uší jsou také skvělou volbou, pokud jste citliví na hluk.

8. Dejte si relaxační koupel.

Zkombinujte ½ šálku Epsomské solí s několika kapkami esenciálního oleje, jako je levandule. Stačí 20 minut. Hořčík obsažený v soli Epsom se vstřebává přes kůži a podporuje pocity uvolnění. Voda a sůl vás také uvolní.

9. Vyzkoušejte akupresuru nebo jinou relaxační techniku.

Lehněte si před spaním na akupresurní podložku. Můžete také vyzkoušet video s jógou nidra, v němž uvolníte každou část svého těla pomocí své mysli. Další možností je alternativní terapie, jako je akupunktura.

10. Dejte si relaxační přestávku během dne.

Snažte si užít během dne alespoň 15 minut relaxační přestávky, abyste udrželi tělo v rovnováze.
Doufám, že jsme vám dostatečně odpověděli na vaši otázku jak usnout ve stresu 😊

Štítky
,

Související články