Zavolejte nám: 777 818 720

Jak usnout rychle?

Co se dozvíte v tomto článku

Úvod

,,Chce se mi spát, oči se mi klíží..“ – i vy patříte mezi ty, kteří se snaží všemi dostupnými i nedostupnými zaříkadly v noci usnout? Počítání oveček už vás nebaví a sáhnout po dostupných lécích není pro vás to pravé ořechové? 

Pokud vaše odpovědi zní jednoznačně ANO, právě pro vás přinášíme pár zaručených a mnoho let odzkoušených rad, jak usnout rychle .

Pojďme se na to společně podívat pěkně od začátku..

Jak rychle usnout

Co je vlastně spánek?

Spánek by se dal definovat jako proces, při kterém dochází k útlumu a určité formě relaxace organismu. Při tomto útlumu dochází ke změně součinnosti několika oblastní v našem mozku.

Základní charaktery spánku:

  • omezená reakce na vnější podněty
  • snížená pohybová aktivita
  • zpomalené dýchání
  • snížená tělesná teplota
  • celkové uvolnění svalstva
  • snížení krevní tlaku

Nedaří se mi rychle usnout, jedná se o poruchu spánku?

Poruchou spánku trpí podle statistiky polovina populace nad 65 let. Nižší věkové kategorie na tom nejsou o dost lépe.

Zda se jedná o poruchu spánku diagnostikuje s určitostí pouze lékař.

Velký vliv na „rychlost“, při které člověk usíná ovlivňuje mnoho faktorů, jako např.:

  • nadměrný a dlouhodobý stres
  • velmi vysoká teplota v místnosti
  • nemoc
  • nevyvětraná, vydýchaná místnost
  • nepřiměřené osvětlení v ložnici
  • nevhodná matrace

 Jak usnout rychle –  jednoduché rady a tipy 

  1. Stop modrému světlu před spaním. 1-2 hodiny před spánkem se nedívat do žádného modrého světla (PC, mobil, žárovky..). Ulehčit si to můžete tak, že si před spaním nasadíte brýle blokující modré světlo a poté jste již chránění. Více o tom zde.
  1. Meduňkový čaj: meduňka má všeobecně zklidňující účinky, dopřejte si jeden šálek meduňkového čaje zhruba hodinu před spaním 
  1. Čaj z chmele: chmel je obecně skvělý pomocník, a to díky látkám, které obsahuje, tyto látky mají blahodárný vliv na zmírnění napětí, ale také dopomáhají k celkovému uklidnění, dávkování: jeden šálek odvaru z chmele těsně před spaním 
  1. Odvar z kozlíku: Kozlík lékařský je také znám jako pomocník, který dopomáhá ke spánku, pokud zvolíte tuto variantu pomoci, musíte však počítat s tím, že odvar musíte ponechat minimálně deset hodin louhovat 
  1. Horké mléko s medem: stará, avšak stále pomáhající varianta, jak si dopomoci ke spánku, pokud víte, že vaše tělo hůře snáší teplé mléko, jako náhradu za mléko můžete zvolit vodu 
  1. Banán: ptáte se, jak vám může pomoci banán k tomu, aby jste rychle usli? Odpověď je velmi snadná: banán totiž obsahuje velké množství látek, které podporují lepší usínání 
  1. Odvar ze salátu: ano, opravdu odvar z hlávkového salátu, možná teď právě žasnete, ale už naše babičky moc dobře věděly co pomáhá na nespavost, navíc toto je ingredience, která bývala součástí každé domácnosti, postup je velmi jednoduchý: voda a cca 3 – 4 listy hlávkového salátu, cca 10 min. povařit 
  1. Snížení pokojové teploty v ložnici: sami uvidíte, že snížením pokojové teploty se vám bude mnohem lépe usínat 
  1. Větrat, větrat: zdá se vám, že tato rada je poněkud ,,jednoduchá“? Opak je ale pravdou, čerstvý vzduch má blahodárné účinky.. 
  1. Síla levandule: levandule patří mezi byliny, které jsou doporučované ke zklidnění a relaxaci, zvolit můžete: levandulový olej do aromalampy, levandulový olej na tělo nebo polštářek naplněný sušenou levandulí 
  1. Zaměstnejte tělo i mysl: pokud ne a ne usnout, zkuste na deset minut zaměstnat tělo i mysl, tím nemyslím zapnout o půlnoci vysavač, ale zkuste například: omalovánky, ruční práce, atd.

 Tip na závěr, jak usnout rychle: 

Ponoření tváře do velmi studené (až ledové) vody – poněkud drastická metoda, ale za to velmi účinná, ponoření se doporučuje po dobu třiceti sekund

Jak na kvalitní spánek se dozvíte v tomto videu:

Chcete mít ihned lepší náladu?

Pokud chcete mít lepší NÁLADU, lepší SPÁNEK a více ENERGIE, klikněte níže na tlačítko a my vám pošleme tahák „7 TIPŮ JAK NA LEPŠÍ SPÁNEK V ROCE 2018“ pro vaši pohodlnost přímo do Facebook Messengeru.

 

Související články