Zavolejte nám: 777 818 720

Jak správně spát

Spánek je asi tou nejpříjemnější částí dne, na tom se asi všichni shodneme. Platí to obzvlášť v případech fyzického vypětí nebo také pochroumané psychiky. Jak správně spát, jakou dobu nebo co bychom vůbec měli udělat pro náš zdravý a klidný spánek si můžeme shrnout v následujícím článku.

Problémy se spaním

Se spánkem má problémy skoro ¾ našeho obyvatelstva. Není to nikterak příjemné, protože to má dopad na jiné stránky života a tady se také může hovořit o chronické poruše spánku. Ale nestrašme. Poruchy spánku mohou odejít stejně tak, jako z nenadání přišly. Je to podmíněno několika faktory. Tím prvním je klasický stres, který narušuje naši duševní rovnováhu. Je ho všude plno a dalo by se říci, že stres se v dnešní uspěchané době dere všemi skulinkami. Není divu, že pak máme plnou hlavu starostí, problémů a to jak pracovních tak i soukromých a na spánek nám zbývá jen klasická podstatná část zhruba 5 hodin a hurá opět do práce a jsme tam, kde jsme byli. Takže jak korektně spát v případě, že jsme pod tlakem nebo ve stresu, je spíše v naší hlavě. Nestresovat se a nerozčilovat.

 Jak správně spát?

Káva, alkohol a redbull

Dalšími nežádoucími podněty ke špatnému spaní, jsou tradičně káva, která obsahuje kofein a jiné látky, které nás spíše od spánku odrazují. V čaji je obsažen tein a povzbuzující nápoje typu redbull jsou rovněž nepřátelé zdravého spaní. Kofein tělo nastartuje do dalšího rána a i během dne si šálek kávy dopřát můžeme, ovšem večer je další kafe k oživení mozkové kůry a očních víček. Převalování na lůžku nám pak jen spánek znepříjemní a pokud se nám nedaří usnout, chodíme třeba i „luxovat“ lednici. Ráno jsme nevyspalí, ospalí a malátní, můžeme mít špatnou náladu a pokud se třeba vyskytne náhodná příležitost třeba s revizorem v metru, máme na průšvih zaděláno. To samé můžeme říci i o ostatních povzbuzujících látkách. Nikotin dokáže i před spaním náš mozek nastartovat tak, že stěží usínáme kolem půlnoci. Jak tedy mít dobrý spánek, když jsme neoblomní kuřáci nebo kávomilové? Jednoduše dodržujme pravidla, nekouřit a nepít kávu před spaním.

Další nepřátelé zdravého spánku

I když to zní poněkud divně, tak výzkumy ukazují, že náš spánek narušuje modré světlo, které vyzařuje z elektronických zařízení jako je mobil, PC, televize nebo tablet. Tento problém se dá ale jednoduše vyřešit. Stačí si před spaním nasadit brýle blokující modré světloodkaz zde.

Jestliže se cítíme po ránu opět jako zmlácení a noční převalování nás budí, může být příčina ve špatné, proleželé matraci. Správně zvolená matrace je základním prvkem pro dokonalý spánek. Dnes je na trhu mnoho firem a společností, které nabízejí kvalitní matrace pro každého. Na nás pak je, abychom si vybrali tu, která nám vyhovuje nejvíce a to po všech stránkách. Dokonce jsou na trhu výrobky, které nám umožňují spát na tvrdším povrchu a za týden stačí matraci obrátit a tvrdost změníme na měkčí povrch. Ale i samotní prodejci nám pomohou pomoci nejen s výběrem vhodné matrace, ale také s tím, jak správně spát.

Jestliže jdeme spát s plným žaludkem, věřme, že usínání nebude zrovna snadné. I toto je příčina špatného spaní. Nemusíme chodit do postele zrovna s prázdným žaludkem, protože i tohle není zrovna nejlepší řešení, ale určitě nemá cenu se na noc přejídat nebo konzumovat těžká a nezdravá jídla. Usínání jde pak pomalu a my se chceme přece jen dobře vyspat.

Čemu bychom se měli vyhnout

Všechny uvedené neřesti, které nám brání ve spaní určitě nemají na své etiketě napsáno, jak správně spát. Jsou to ovšem látky, které se dají mávnutím kouzelného poutku odbourat. Jsou ale také takové látky, na které bychom si měli dát obzvlášť pozor. Patří k nim hlavně prášky na spaní. Ty obsahují zaručená uspávadla, po kterých neuslyšíme, ani kdyby nám u ucha bouchly kamna. Ovšem měli bychom brát na vědomí, že tyto léky jsou silně návykové a neměly by se užívat jako lentilky. Někteří by se pak bez těchto pilulek ani neobešly a spánek by nebyl rozhodně ten zdravý a navíc problém s poruchami spánku nám stejně nevyřeší.

Jak na kvalitní spánek se dozvíte v tomto videu:

Chcete mít ihned lepší náladu?

Pokud chcete mít lepší NÁLADU, lepší SPÁNEK a více ENERGIE, klikněte níže na tlačítko a my vám pošleme tahák „7 TIPŮ JAK NA LEPŠÍ SPÁNEK V ROCE 2018“ pro vaši pohodlnost přímo do Facebook Messengeru.

 

Jak na kvalitní spánek?

Nepodceňovat své síly a snažit se o to, abychom denně spali optimálně 7 až 8 hodin. V dnešní době je to sice mnohdy nemožné, ale když si odbouráme všechny ty negativní podněty, budeme se posouvat stále výš ke zdravějšímu životnímu stylu a tím pádem i k lepšímu spánku. Navíc musíme podotknout jednu nádhernou pohádkovou větu, že: „…nejsladší na světě je přece spánek.“ A toho se držme!

Související články