Zavolejte nám: 777 818 720

Co dělat když nemůžu usnout

Pokud patříme mezi ty, kterým se nedaří rychle a normálně usnout, musíme vás přivítat v klubu nespavců. Možná všechny překvapí fakt, že takové problémy se spaním má víc jak polovina populace. Co dělat když nemůžu usnout? Je určitě několik osvědčených receptů, které jsou na tento problém spolehlivým pomocníkem.

Příčina nespavosti

Ze všeho nejdříve je nutné zjistit příčinu tohoto problému. Pak se dá teprve určit, co by mohlo být ideální záchranou. Spánek jak známo, je přece ta nejsladší věc na světě a kam se hrabou proslulé medové perníky nebo belgická čokoláda. Je to činnost, která má hodně společného s naší imunitou, ale i tělesnou a psychickou stránkou. Jestliže jsme nevyspalí, máme kruhy pod očima a jsme jistě hodně podráždění a nevyrovnaní. Mnozí z nás jsou slabší jedinci, kteří pak trpí nejrůznějším onemocněním například virového původu, ale brzy se mohou dostavit i potíže psychické. To určitě není dobré znamení pro naše zdraví a tak bychom určitě měli pracovat na tom, aby se nám dobře usínalo. I když to zní poněkud divně, tak výzkumy ukazují, že náš spánek narušuje modré světlo, které vyzařuje z elektronických zařízení jako je mobil, PC, televize nebo tablet. Tento problém se dá ale jednoduše vyřešit. Stačí si před spaním nasadit brýle blokující modré světloodkaz zde.

Jestliže si položíme otázku, co dělat když nemůžu usnout a to i třikrát týdně, měli bychom změnit svůj životní styl. Poruchy usínání a poruchy spánku mohou být zapříčiněny velmi vysokým stresem, který na nás číhá doslova na každém kroku. Máme hlavu plnou starostí, která nás nakonec i rozbolí a vše pak řešíme nejrůznějšími léky. Jednou za čas se takový prášek proti bolesti určitě hodí, ale pokud se jedná o doslova krizovou situaci a hlava nás bolí třeba třikrát v týdnu, měli bychom vyhledat lékaře. Tyhle stavy nám pak nedovolují pořádně a klidně usnout. Takže vyhnout se stresu, chaosu a negativních podnětů a hlavu budeme mít daleko lehčí. Pak usnout nebude jistě žádný problém.

Dalšími příčinami nespavosti jsou i podpůrné látky, které nás nutí být stále v bdělosti. Patří mezi ně kofein, tein, ale i cigarety a jiné povzbuzující látky. Kávu si dopřávejme raději po ránu na vzpružení a odpoledne třeba ke koláči. Před spaním je káva velkým rizikem, že se budeme na posteli ještě dlouho převalovat. Stejnou účinnost mají i černý čaj, který obsahuje tein a cigarety, které dokážou náš mozek doslova nastartovat, jako závodníka na startovací čáře.

Dobrý spánek

Spánek je důležitou fází našeho života. Je zdraví prospěšný a zřejmě budeme všichni souhlasit s tím, že není nic lepšího než se třeba v pochmurném a mrazivém nedělním ránu ještě chvíli zavrtat do peřin.

Jak na kvalitní spánek se dozvíte v tomto videu:

Chcete mít ihned lepší náladu?

Pokud chcete mít lepší NÁLADU, lepší SPÁNEK a více ENERGIE, klikněte níže na tlačítko a my vám pošleme tahák „7 TIPŮ JAK NA LEPŠÍ SPÁNEK V ROCE 2018“ pro vaši pohodlnost přímo do Facebook Messengeru.

 

Mnozí z nás se občas ptají, co dělat když nemůžu usnout. Triky na dobrý a dokonalý spánek mohou od problému s usínáním trochu pomoci. Jako nejlepší rada se jeví především fakt, že bychom měli chodit spát přibližně ve stejnou dobu a hlavně jestliže jsme opravdu unavení. Vyhnat z hlavy černé myšlenky a počítat třeba všechny své milence nebo milenky místo klasických oveček je také skvělá rada, jak dobře a rychle usnout. Vědci také zjistili, co dělat když nemůžeme usnout a to na zkoumání několika lidí, kteří tento problém měli. Pokud si při ulehnutí do postele představíme klidnou modrou mořskou hladinu, bez vln a bouřek, máme daleko větší šanci usnout než kdybychom si dali třeba horké mléko. Ale je to jen studie, která bude ještě dále prozkoumávána.

Triky jak usnout

Mimo výše uvedené možnosti, co dělat když nemůžu usnout, existují další triky, které nás jistě dovedou až k tomu správné a zdravému spánku. Pokud nám počítání oveček nevyhovuje a stále nám v hlavě šrotují pracovní problémy, zkusme to z trochu jiné stránky. Není totiž pravdou, že do postele musíme chodit co nejvíce unavení, aby se nám podařilo „zabrat“. Fyzická námaha nás sice vyčerpává, ale někdy to tak trochu přeženeme, a protože jsme doslova přepracovaní, neusneme ani náhodou. Někdo si nemůže vynachválit bylinkové čaje, které jsou určené právě pro nespavost, jiný se drží rady našich babiček, že na špatné usínání je skvělé teplé mléko s medem. No a pokud ani to nezabere vyzkoušejme jeden trik, který jsme vyzkoušeli i my. Před ulehnutím do postele pořádně vyvětrejme místnost a pak už jen zavřeme oči a představujme si, že jsme vyhráli ve sportce nekřesťanský balík peněz. Pomyslně ho rozdělme všem, o kom si myslíme, že si to zaslouží.  Bráchovi klidně kupme to Ferrarri, o kterém snil jako malý kluk, rodičům pořídíme okružní zájezd lodí kolem světa, dcerka chtěla to krásné kolo, co má její kamarádka, manžel toužil po motorce…..

Související články